[O1] Błędy wyskakujące podczas pracy na gazie.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ole$
    Classic
    • 2008
    • 13

    [O1] Błędy wyskakujące podczas pracy na gazie.

    Seba_Wro, Alocha
    Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie
  • abitwx6
    Drive
    • 2007
    • 67

    #2
    [O1] Błędy wyskakujące podczas pracy na gazie.

    Witam,
    Mam problem i zanim udam się do gazowników (bo to chyba z gazem związane) zapytam się na forum czy to coś poważnego.

    Problem dotyczy O1, 2000r., 2.0 APK, instalacja BRC S24.

    Podczas jazdy na benzynie jest wszystko dobrze, zero błędów. Natomiast pierwszy błąd
    16556 P0172 Wyważenie paliwa – system wzmocniony (bank 1)
    pojawia się podczas ostrego przyspieszania na jedynce pod koniec skali obrotomierza i przełącza się samo z gazu na benzynę (nie zawsze, czasem jest dobrze).
    Drugi błąd, a raczej błędy to:
    16684 P0300 Wykryto przerwę zapłonu – jakikolwiek cylinder
    16687 P0303 Cylinder #3 – wykryto przerwę zapłonu
    16688 P0304 Cylinder #4 – wykryto przerwę zapłonu
    Wyskakują na gazie, na biegu jałowym gdy chodzi klima. Wyczuwalne jest takie lekkie rzucanie silnikiem (wypadanie zapłonów) co jakiś czas (co jakieś 3 albo 4 sekundy). Jak klime wyłączę albo przerzucę na benzynę jest dobrze.
    Czym to może być spowodowane?
    2.0 APK BRC S24
    2.0 AZJ BRC S24

    Komentarz

    • huwe
      Elegance
      S_OCP Member
      • 2005
      • 976

      #3
      Re: Błędy wyskakujące podczas pracy na gazie.

      Zamieszczone przez abitwx6
      16556 P0172 Wyważenie paliwa – system wzmocniony (bank 1)
      pojawia się podczas ostrego przyspieszania na jedynce pod koniec skali obrotomierza i przełącza się samo z gazu na benzynę (nie zawsze, czasem jest dobrze).
      system bogaty lepiej brzmi
      przełącza sie z piszczeniem, czy bez piszczenia?
      jak juz przełączy sie na benzynę, to wróci z powrotem samoczynnie na lpg, czy musisz przestawić centralę na benzynę i ponownie na gaz?
      jaki system - tzn : jakiej wydajności reduktor ( naklejka na reduktorze na obudowie) - jakie wtryski : niebieskie/pomarańczowe - kolor naklejek na wtryskach.
      jaka centralka w kabinie - okrągła, czy prostokątna z klawiszem "kiwaj- machaj"?
      co do pozostałych błędów - sądzę, ze pojawia się równiez na benzynie - tylko z czasem. najprawdopodobniej zaczyna wysiadać cos w układzie zapłonowym - cewka/cewki; świece; kable. - spróbuj tak - na drugi m biegu delikatnie przyciskaj gaz( od około 1200 obr/.min)- taki pizdowaty styl do n-tej potęgi. zobacz czy w tym momencie nie wystepuje też to poszarpywanie.
      dalej mogę dopisać jak to diagnozować z softu brc - jak już będę wiedział jaki masz system. wal na PW. odpowiadam w zwariowanych godzinach czasami, ale zawsze odpowiem.
      Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

      Komentarz

      • abitwx6
        Drive
        • 2007
        • 67

        #4
        Zamieszczone przez huwe
        przełącza sie z piszczeniem, czy bez piszczenia?
        jak juz przełączy sie na benzynę, to wróci z powrotem samoczynnie na lpg, czy musisz przestawić centralę na benzynę i ponownie na gaz?
        Robiłem właśnie testy i musiałem się mocno namęczyć żeby przełączyło na benzynę (myślałem, że się naprawiło albo pomógł gaz z innej stacji) ale wkońcu przełączyło się bez piszczenia i samo wróciło na gaz, vag nie wykazał żadnych błędów. Natomiast do niedawna przełączało się zawsze z piszczeniem (przeważnie przy ok.5000obr/min) i powodowało natychmiastowy błąd 16556. Czy samo wracało to niewiem bo piszczenie było denerwujące i sam przełączałem przełącznikiem.
        Zamieszczone przez huwe
        jaka centralka w kabinie - okrągła, czy prostokątna z klawiszem "kiwaj- machaj"?
        kiwaj machaj
        Zamieszczone przez huwe
        jaki system - tzn : jakiej wydajności reduktor ( naklejka na reduktorze na obudowie) - jakie wtryski : niebieskie/pomarańczowe - kolor naklejek na wtryskach
        wtryskiwacze niebieskie, reduktor to BRC Genius 1200mbar
        Zamieszczone przez huwe
        co do pozostałych błędów - sądzę, ze pojawia się równiez na benzynie - tylko z czasem. najprawdopodobniej zaczyna wysiadać cos w układzie zapłonowym - cewka/cewki; świece; kable. - spróbuj tak - na drugi m biegu delikatnie przyciskaj gaz( od około 1200 obr/.min)- taki pizdowaty styl do n-tej potęgi. zobacz czy w tym momencie nie wystepuje też to poszarpywanie.
        Żadnego szarpania, na 3 i 4 biegu również nic. Vag w grupie 014, 015 i 016 nic nie pokazuje. Ten silnik nadaje się właśnie dla kogoś kto lubi PSJ (ja nie należe do tych osób), można śmiało jechać 50km/h na 5 biegu i bez żadnego poszarpywania przyspieszać nawet dosyć szybko.
        Dodam, że wypadanie zapłonów jest tylko na gazie. Dziś sprawdzałem, że niemusi to być klimatyzacja. Pozapalałem wszystkie możliwe światła, grzanie szyby ... i było to samo. Wystarczy delikatnie dotknąć gazu tak tyci tyci i wszystko ustaje.
        Zamieszczone przez huwe
        dalej mogę dopisać jak to diagnozować z softu brc - jak już będę wiedział jaki masz system. wal na PW. odpowiadam w zwariowanych godzinach czasami, ale zawsze odpowiem.
        Narazie niemam kabla do brc ale planuje kupić. Dzięki huwe za pomoc.
        2.0 APK BRC S24
        2.0 AZJ BRC S24

        Komentarz

        • huwe
          Elegance
          S_OCP Member
          • 2005
          • 976

          #5
          Zamieszczone przez abitwx6
          Robiłem właśnie testy i musiałem się mocno namęczyć żeby przełączyło na benzynę (myślałem, że się naprawiło albo pomógł gaz z innej stacji) ale w końcu przełączyło się bez piszczenia i samo wróciło na gaz, vag nie wykazał żadnych błędów. Natomiast do niedawna przełączało się zawsze z piszczeniem (przeważnie przy ok.5000obr/min) i powodowało natychmiastowy błąd 16556. Czy samo wracało to niewiem bo piszczenie było denerwujące i sam przełączałem przełącznikiem.
          jeśli bez piszczenia i samo wraca - to zbyt duże obciążenie wtrysków. niebieskie na 1200 mbar - to stosunkowo wyżyłowany system dla 85 kW - powinien być stosowany do 80. pewnie pomoże zwiększenie dopuszczalnego obciążenia w sofcie do max - 130%.
          jeśli z piszczeniem - to brakowało mu gazu - czyli ciśnienie spadało poniżej wartości, przy której system wraca na Pb. i nie przełączy z powrotem na LPG, dopóki nie zmienisz pozycji przełącznika.
          co do tego poszarpywania - to może być kwestia ponownego zrobienia mapy pod obciążeniem z dużym przyrostem na podciśnieniu. Jeśli nie masz softu to dalej nie będe się rozwodził. wg mnie instalacja lekko przyoszczędzona - powinny byc wtryski pomarańczowe.
          Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

          Komentarz

          • abitwx6
            Drive
            • 2007
            • 67

            #6
            Zamieszczone przez huwe
            jeśli bez piszczenia i samo wraca - to zbyt duże obciążenie wtrysków. niebieskie na 1200 mbar - to stosunkowo wyżyłowany system dla 85 kW - powinien być stosowany do 80. pewnie pomoże zwiększenie dopuszczalnego obciążenia w sofcie do max - 130%.
            Już z takimi wtryskami kupiłem samochód A to zwiększenie na 130% może czymś grozić?
            Zamieszczone przez huwe
            jeśli z piszczeniem - to brakowało mu gazu - czyli ciśnienie spadało poniżej wartości, przy której system wraca na Pb. i nie przełączy z powrotem na LPG, dopóki nie zmienisz pozycji przełącznika.
            Jeżeli zbiornik był pełny, filtry niedawno wymienione to może oznaczać, że reduktor się kończy? Regeneruje się go jakoś, czy tylko nowy pozostaje kupić (jaki najlepszy)?
            Zamieszczone przez huwe
            co do tego poszarpywania - to może być kwestia ponownego zrobienia mapy pod obciążeniem z dużym przyrostem na podciśnieniu.
            Z tym podciśnieniem to chodzi Ci może o to, że trzeba oprócz kabla do laptopa podłączyć jeszcze się w okolice przepustnicy do czarnego wężyka (tak gazownik robił)? Podłączał jeszcze dwie wtyczki przy pod maską a na allegro są kable tylko z jedną. Czy wystarczy kupić do zrobienia nowej mapy interfejs z allegro? (program gdzieś tam w domu widziałem )
            2.0 APK BRC S24
            2.0 AZJ BRC S24

            Komentarz

            • huwe
              Elegance
              S_OCP Member
              • 2005
              • 976

              #7
              co do maksymalnego obciążenia wtrysków - w sofcie zawsze jest niższe ustawione, żeby w razie co była rezerwa- brc umożliwia takie zwiększenie i czasami trzeba z tego korzystać.
              w S24 sam mapy nowej nie zrobisz- potrzebny czujnik MAP ( podciśnienia), wpinany na czas programowania- szeroka kostka obok kompa gazowego. wąska na trzy piny jest interfejsem do połączenia z PC,
              co do samego podłączenia - w sofcie będziesz mógł zrobić wszystko... oprócz nowej mapy. korekcje aktualnej jak najbardziej. oczywiście dodam, że najlepiej zaopatrzyć się w miarę nowy soft brc z witaminka - ori bez klucza sie nie odpali.
              ile masz przejechane na tej instalacji ?
              Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

              Komentarz

              • abitwx6
                Drive
                • 2007
                • 67

                #8
                Zamieszczone przez huwe
                ile masz przejechane na tej instalacji ?
                70tys/km przebiegu na instalacji, to chyba jeszcze nie dużo?
                Zamieszczone przez huwe
                w S24 sam mapy nowej nie zrobisz- potrzebny czujnik MAP ( podciśnienia), wpinany na czas programowania- szeroka kostka obok kompa gazowego. wąska na trzy piny jest interfejsem do połączenia z PC
                Czyli sprawa z kostkami się wyjaśniła (przy wtryskiwaczach mam MAP) Tylko pozostaje sprawa jak się do niego podłączyć i mam rozumnieć, że podłącza się go jeszcze do tego czarnego wężyka w okolicach przepustnicy?
                Zamieszczone przez huwe
                oczywiście dodam, że najlepiej zaopatrzyć się w miarę nowy soft brc z witaminka
                Udam się do apteki
                W drugim samochodzie mam ten sam reduktor ale wtryskiwacze pomarańczowe i niema obok MAPa, centralka w kabinie okrągła - to dobre połączenie?
                2.0 APK BRC S24
                2.0 AZJ BRC S24

                Komentarz

                • huwe
                  Elegance
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 976

                  #9
                  przy wtryskiwaczach masz zintegrowany czujnik ciśnienia i temperatury gazu ( awaryjny zresztą dosyć często ). MAP do programowania jest zewnętrznym urządzeniem- wyposażenie warsztatu.
                  drugie autko ma nowszą instalację - inna listwa wtryskowa - właśnie bez tego felernego czujnika, i soft z lepszymi możliwościami diagnostycznymi.
                  70 tys to jeszcze możliwie- rekordzista jest u mnie berlingo z przebiegiem 180tys na sekwencji, bez ingerencji w reduktor, czy wtryski.
                  Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                  Komentarz

                  • abitwx6
                    Drive
                    • 2007
                    • 67

                    #10
                    huwe,
                    :bow :bow :bow WIELKIE DZIĘKI ZA POMOC I WYJAŚNIENIE TYLU RZECZY. :bow :bow :bow
                    TERAZ WIEM CO MAM Z TYM ZROBIĆ (jak coś jeszcze wyniknie to będę alarmował i prosił o radę).
                    2.0 APK BRC S24
                    2.0 AZJ BRC S24

                    Komentarz

                    • FELICJAN
                      Ambiente
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 118

                      #11
                      Zamieszczone przez huwe
                      przy wtryskiwaczach masz zintegrowany czujnik ciśnienia i temperatury gazu ( awaryjny zresztą dosyć często ). MAP do programowania jest zewnętrznym urządzeniem- wyposażenie warsztatu.
                      drugie autko ma nowszą instalację - inna listwa wtryskowa - właśnie bez tego felernego czujnika, i soft z lepszymi możliwościami diagnostycznymi.
                      70 tys to jeszcze możliwie- rekordzista jest u mnie berlingo z przebiegiem 180tys na sekwencji, bez ingerencji w reduktor, czy wtryski.
                      witam was....słuchajcie czy o taką listwę chodzi..tą bardziej awaryjną?
                      pytam bo mam problemy z jazdą dopóki nie osiągnie 90 c .tzn.jak się przełancza na gaz po osiągnięciu temperatury to lekko szarpnie i jak bardziej dynamiczniej przycisne pedał gazu i odpuszczę to tak jak bym mu nagle cały gaz zabrał ...i się zastanawiam czy to może kwestja czujnika temperatury od gazu , bo jak już jest te 90 c to śmiga aż miło

                      ...1.6 BFQ SQ24 już jest..piękność i 191.000+ za nami

                      Komentarz

                      • huwe
                        Elegance
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 976

                        #12
                        FELICJAN, dokładnie - rozchodzi się o czujnik temp/ciśnienia - na twoim zdjeciu - pierwszy z lewej.
                        Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                        Komentarz

                        • luke7210
                          Classic
                          • 2008
                          • 7

                          #13
                          koledzy podlacze sie do tematu ja mam taki objaw ze jak jest goraca to auto rozpedza sie jak taczka z weglem a gdy juz jest wieczor troszke chlodniej auto lepiej przyspieszenie i wogole model instalacji dopisze jutro bo musze poszukac ,filtr wymieniony u sprawdzenia bylem i bylo wszystko ok przez 2 dni

                          Komentarz

                          • jarecki529
                            Classic
                            • 2011
                            • 3

                            #14
                            Witam użytkowników


                            Mam podobny problem z silnikiem 2.0 APK w VW. Zaczeło się od skakania obrotów na gazie a mianowicie opadały tak minimalnie na lpg i wskakiwały z powrotem przy biegu jałowym. nie odczuwałem nic podczas jazdy później przy odpalaniu na PB wskazówka od obrotomierza wyskakiwała ponad 1000 obrotów i opadała czasami zgasł albo opadła na jakieś 400-500 obrotów i zaczynał chodzić tylko strasznie się dławił jak wciskałem gaz to wkręcał się tylko z dławieniem a czasami gasł po przełączeniu na gaz kończyło się dławienie.
                            Wymiana filtrów nic nie pomogła, gazownik wysłał mnie żebym wyczyścił przepustnice ale to też nic nie dało.
                            Po podłączeniu pod kompa wyskoczyły błędy
                            16684 wykryte przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów
                            16687 cylinder 3 wypadanie zapłonów
                            16688 cylinder 4 #
                            16556 czujnik 02 (Bank 1)
                            17987 układ regulacji biegu jałowego
                            17952 potencjometr nastawnika przepustnicy
                            16505 przepustnica /czujnik położenia pedału/ przełącznik A

                            Po wykasowaniu błędów został tylko
                            16684 wykryte przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów
                            16687 cylinder 3 wypadanie zapłonów oraz jakieś błędy z sombdy ale nie jestem w stanie powiedzieć jakie została wymieniona sombda przed katem po przejechaniu około 100 km objawy z powrotem takie same (jak wykasuje się błędy chodzi jakiś czas ładnie).

                            Po kolejnym podłączeniu zostały dwa błędy
                            16684 wykryte przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów
                            16687 cylinder 3 wypadanie zapłonów
                            Dodam że świece i kable są nowe zrobiłem na nich może 2 tyś, instalacja lpg zavoli.
                            Ma ktoś jakiś pomysł co mogło się zepsuć. Prosił bym o pomoc.

                            Komentarz

                            • bws34
                              Rider
                              • 2011
                              • 543

                              #15
                              jarecki529, Kable i świece
                              "Byli to ludzie, których łączyło coś więcej niż tylko wspólna gra w piłkę. Dla których honor i obrona barw klubowych nie były pustymi pojęciami."

                              "Możemy działać na zasadach demokratycznych ale rację będę miał Zawsze Ja"- Hubert Jerzy Wagner(1941-2002)

                              www.zoltar.bielsko.pl

                              Komentarz

                              • jarecki529
                                Classic
                                • 2011
                                • 3

                                #16
                                po wizycie u gazowników stwierdzone zostało że wtryski mogą podlewać zmienił jakieś ustawienia i narazie jeździ nawet obroty na lpg nie spadają więc możliwe by było że to właśnie jest przyczyna?????

                                Komentarz

                                Pracuję...